חסד או נוכלות? • מאות אלפי שקלים לא מדווחים נתפסו בעמותות

    בכספת, שנפתחה לבקשת המבקרים נמצאו 215 צ'קים דחויים בסכום כולל של כ- 190,000 ₪ שלא נרשמו בספרים
    ישראל פריי No Comments on חסד או נוכלות? • מאות אלפי שקלים לא מדווחים נתפסו בעמותות

    מבצע ביקורת של רשות המסים בקרב מלכ"רים ומקצועות חופשיים בירושלים: במשרד לראיית חשבון לא נרשמו הכנסות ב- 3 השנים האחרונות • בעמותה לגישור לא נרשמה תרומה של כ- 197,000 ₪ • בעמותה המנהלת גני ילדים לא נרשמו 61,000 ש"ח

    שטרות כסף | אילוסטרציה צילום: חטיבת דובר המשטרה
    בכספת, שנפתחה לבקשת המבקרים נמצאו 215 צ'קים דחויים בסכום כולל של כ- 190,000 ₪ שלא נרשמו בספרים
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    רשות המסים ערכה מבצע ביקורת בירושלים בדגש על עסקים בעלי מחזור גבוה ומלכ"רים (מוסד ללא כוונת רווח). במסגרת המבצע, שנוהל על ידי פקיד שומה ירושלים 3, ערכו אנשי יחידת ניהול ספרים 95 ביקורות בעסקים ובמלכ"רים, מהן עולה כי 12% מהם לא רשמו הכנסות כדין.

    במשרד לראיית חשבון והנהלת חשבונות מצאו מבקרי הרשות כי החל מחודש אוגוסט 2013 לא נרשמים הכנסות בספרי העסק. כמו כן, בכספת, שנפתחה לבקשת המבקרים נמצאו 215 צ'קים דחויים בסכום כולל של כ- 190,000 ₪ שלא נרשמו בספרים. מנהלת המשרד טענה "אני רושמת את הצ'קים רק במועד הפירעון, אתקן את הטעויות". בביקורת שנערכה בעמותה המספקת קורסי גישור ומקיימת מפגשים בין יהודים וערבים נמצאה תרומה לא רשומה של כ- 197,000 ₪. מנהל החשבונות טען "חזרתי מחופשה לפני מספר ימים, לא הספקתי לרשום".

    בתצפית שנערכה במשרדי עמותה המספקת שירותי אולפן לעולים חדשים נראו העולים משלמים סכום של 3300 ₪ עבור קורסים וטיולים, כאשר התקבולים לא נרשמו. בביקורת הספרים שנערכה לאחר מכן, נמצא תקבול נוסף של כ- 5000 ש"ח שלא נרשם בספרי העמותה. מנהל העמותה הסביר "כספי הטיולים לא נרשמו כי הם מעוברים לספק השרות, לגבי הכסף הנוסף, הינו בחופש וכנראה פספסנו". בעמותה לניהול גני ילדים ותלמוד תורה גילו המבקרים כי סכום כולל של כ- 61,000 ₪ שהתקבל בכרטיסי אשראי לא נרשם בספרי החשבונות. מנהל העמותה הסביר "חשבנו שאם הכסף מופקד ישר בבנק לא צריך להוציא קבלה ולרשום".

    המבצע נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור ובמסגרת הנחיית מנהל הרשות, משה אשר, למשרדים האזוריים להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר ע"י עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.



    0 תגובות